Nawigacja

Aktualności

Instytut Pamięci Narodowej na targach gamingowych Gamescom 2022

W dniach 24-28 sierpnia 2022 w Kolonii odbywają się największe w Europie targi gier cyfrowych.

IPN na targach Gamescom 2022 – Kolonia, 24 sierpnia 2022. Fot. Aneta Wigłasz
IPN na targach Gamescom 2022 – Kolonia, 24 sierpnia 2022. Fot. Aneta Wigłasz
IPN na targach Gamescom 2022 – Kolonia, 24 sierpnia 2022. Fot. Aneta Wigłasz
IPN na targach Gamescom 2022 – Kolonia, 24 sierpnia 2022. Fot. Aneta Wigłasz
IPN na targach Gamescom 2022 – Kolonia, 25 sierpnia 2022. Fot. Aneta Wigłasz
IPN na targach Gamescom 2022 – Kolonia, 25 sierpnia 2022. Fot. Aneta Wigłasz
IPN na targach Gamescom 2022 – Kolonia, 25 sierpnia 2022. Fot. Aneta Wigłasz
IPN na targach Gamescom 2022 – Kolonia, 25 sierpnia 2022. Fot. Aneta Wigłasz
IPN na targach Gamescom 2022 – Kolonia, 25 sierpnia 2022. Fot. Aneta Wigłasz

Gamescom 2022 w Kolonii to prawdziwe święto twórców i fanów gier. Targi są organizowane już od 10 lat, ale w tym roku, po raz pierwszy od czasu wybuchu epidemii Covid-19, festiwal odbywa się na żywo. Część wydarzeń będzie również streamowana. Już 23 sierpnia każdy zainteresowany mógł śledzić online rozpoczęcie imprezy w ramach Gamescom Opening Night Live. 24 sierpnia był dniem zarezerwowanym wyłącznie dla prasy i osób związanych z branżą gamingową, a w dniach 25–28 sierpnia hale targowe w centrum Koelnmesse będą dostępne dla wszystkich. Swoje produkty przedstawi ok. 550 firm z 27 krajów.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Indie Games Poland przygotowała, w ramach Branżowego Programu Promocji IT/ICT, polską strefę gamingową, na której rodzime przedsiębiorstwa mogły bezpłatnie zaprezentować swoją ofertę. Tegoroczne stoisko zgromadziło ponad 30 firm z sektora polskiego gamedevu. Polskie firmy, które wzięły udział w programie, zyskały możliwość wypromowania swoich usług, wyświetlenia filmów reklamowych oraz odbycia spotkań z potencjalnymi partnerami. Nie mogło zabraknąć również i Delegacji Biura Nowych Technologii IPN z Tobiaszem Wultańskim, warsztatami edukacyjnymi promującymi projekt „Gra Szyfrów” podczas specjalnego spotkania „Polish game night” w sektorze biznesowym, na którym wszyscy wystawcy z polski i zaproszeni goście mogli wspólnie porozmawiać na tematy związane z polskim sektorem gamingowym.

Stworzona przez Instytut Pamięci Narodowej „Gra Szyfrów” to rozgrywka przygotowana w perspektywie pierwszoosobowej, składająca się z trzech misji. Rozwiązania zastosowane w grze powstały na bazie materiałów źródłowych lub zostały dokładnie odwzorowane z historycznych eksponatów. Gracze stają przed zadaniem złamania bolszewickiego szyfru, zniszczenia sowieckiego pociągu pancernego i uratowania Europy przed komunistycznym zniewoleniem. Akcja rozpoczyna się pod koniec 1920 r., podczas walki o Korosteń – kluczowy węzeł kolejowy i bazę techniczno-zaopatrzeniową.

Fundamentem technicznym gry jest Unreal Engine 4, jedna z najbardziej cenionych technologii w branży gier wideo. Co ciekawe, gra nie wymaga zaawansowanego sprzętu – działa na PC z systemem Windows oraz na urządzeniach mobilnych obsługiwanych przez iOS i Android. Można zagrać w nią także z wykorzystaniem okularów VR.

Gra dostępna bezpłatnie na platformie Stream, AppStore oraz w Sklepie Play. Do tej pory pobrało ją ponad 52 000 tys. graczy, a liczba nowych użytkowników systematycznie rośnie.

„Gra Szyfrów” jest częścią projektu MEiN „Gry w edukacji” i do końca 2022 roku zostanie dodana do programu nauczania jako jedna z treści rekomendowanych. Dzięki temu może być wykorzystywana jako narzędzie dydaktyczne w czasie zajęć.

do góry